sunnuntai 22. maaliskuuta 2009

Leppävirran piirin 1430 vaihtarivalmennus, eli Outbound1 on takana. Outbound 2 on sitten Lahdessa ensi kuussa.
Aamulla liian aikaisin ylös ja autoon, napatiin Saara the Taiwan Rotex matkaan ja ajateltiin Leppävirralle.
Kyselin jo automatkalla kysymysvarastoni tyhjiin Aasiasta,vaihdosta ja rotareista.

Kivelän koulu ei löytynyt yhtään millään mistään, joten oltiin lopulta reilusti myöhässä, ja isä halusi vielä kahviakin , joten mentiin auditorioon kun tilaisuus oli jo alkanut.
Kaikki siinä esitteli itsensä, ja isä, ihanan hyväkäytöksinen kun on, kommentoi ihan kaikkea, kovaan ääneen ja kesken ihmisten puheiden.

Mie oon siis antti ja mie meen Usaan
HEI REETTA KUULIT SIE MIHIN SE MENI?
Minä oon se ja se ja menen Saksaan
AI ETTÄ SAKSAAN; SINNEHÄN NIITÄ MENEE PALJON.

Yritin siinä turhaan hysistä iskää hiljaiseksi ja kuunnella samalla muitten esittäytymisiä. Ei jäänyt lopulta yksikään nimi päähän.
Sitten huomasin olevani väärässä paikassa, lähtijöiden olisi pitänyt olla edessä.

Iskä sai tästäkin kivat hepulit, ja laittoi minut nousemaan kesken nuorisovaihtoasiamiehen (joku johtoihminen) puheen seisomaan ja esittelemään itsensä.


Olin aika punainen kun hipsin eteen.

Alussa oli muutama tappoltylsä puhe, sitten vanhemmat lähti pienen tauon jälkeen omilleen ja vaihtajat jäivät omilleen.
Tauolla huomasi miten ihania suurin osa vaihtajista on. Pystyi vaan menemään "hei mie oon Ava ja mie meen Thaimaaseen" kenene tahansa luokse ja alkamaan höpistä.
Löysin kivan, pienen ja punatukkaisen Sapporoonlähtijän, ja olin aikas iloinen kun sama kivatus tuli minun kanssa samaan maanosaryhmään.

Tosiaan käytiin läpi muutama perusasia isäntäperheessä asumisesta ja muusta, ja sitten jakaannuttiin maittain/maanosittain.
Aasiaryhmässä oli minä, yksi Taiwaniinmenijä ja se kiva japanityttö, ja kaksi rotexia, Saara Taiwanista ja toinen Japanista.
Min lähinnä istuin ja kuuntelin, kun Rotexit ei tienneet Thaimaasta käytännössä yhtään, joten kuuntelin vain yleisneuvoja puolella korvalla ja kyselin kaikkea turhaa.
Opittiin ainakin miten sääntöjä kierretään minkä voidaan x) .. ne kun ovat kuulemma Aasiassa turhankin tarkkoja (taiwanissa ei saa laulaa karaokea.)
Noei. Aasiassa sääntöjä myös kuulemma valvotaan, joten tuskin kukaan, minä ainakan on lähdössä niitä rikkomaan, kuitenkin siinä parhaimmillaan löytää itsensä takaisin reittilennolta takaisin Suomikotiin.

Huomasi kanssa miten erilaiset ihmiset eripaikkoihin lähtee.. Meän ryhmä jauhoi onnellisena sääntöjen rikkomisesta ja helposta tavoista ryypätä vaihdossa samalla kun Aussiryhmä vieressä selittää henkisestä kasvamisesta.
Aasiaanlähtijät on kivoja.
Ainakin näin yleisesti kaikki mitä olen tavannut.

Lounastettiin, kahviteltiin ja sitten vanhemmat tulivat takaisin, ja selitettiin mistä oltiin puhuttu.
Saatiin myös esitelmäaiheet (minulle SUomen historia) , jotka pitää sitten tehdä ja lähettää Nuvalle joskus.

Ajeltiin kotiin. Nukuin ja torkuin.

Huomasin miten kamalasti tekemistä tässä vielä on.
Pitäisi alkaa valmistaa pinssejä rotaritakkia varten, kerätä krääsää ja tuliaisia, tehdä Suomiesitelmiä, saada rokotukset, opiskella kieltä...
Eiköhän nuissa ole tarpeeksi tekemistä ennen Lahden koulutusta, missä tulee taas iso kasa tekemistä lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti